Roraima - Reisverslag uit Santa Elena, Venezuela van Aleida Oskam - WaarBenJij.nu Roraima - Reisverslag uit Santa Elena, Venezuela van Aleida Oskam - WaarBenJij.nu

Roraima

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aleida

09 Mei 2010 | Venezuela, Santa Elena

Ola Ola!

Hier ben ik al weer. Even verder gaan met een aparte blog over Roraima. Na drie dagen door La Gran Sabana te hebben getrokken was het dan nu echt het moment van de waarheid en zouden we gaan beginnen aan onze 6 daagse trip naar de top van Roraima. We begonnen onze eerste dag in Paratäpü. 4 uur lopen staat er op de planning. Ik had het ritme lekker te pakken en uiteindelijk hebben we het met zijn alle in ± 3 uur gelopen. Stevig doorgestapt dus. Onderweg lunch gehad in het bos en even en aantal mensen een massage gegeven. Eenmaal aangekomen in ons kamp de tent opgezet en daarna nog even gekletst met onze gids Luis en Irene. Daarna nog even een paar spelletjes shithead gespeelt met de rest van de groep. En nog een paar spelletjes Patience in mijn eentje. En nog even geholpen met eten klaarmaken want ik verveelde me dood!!! Na het eten nog even spaans gehad en toen op naar het tentje!!! Want morgen zouden we weer vroeg opstaan om verder te gaan naar het basiskamp.

1 mei:
Vandaag gaan we naar het basiskamp. Weer 4 uur lopen op de planning en vandaag loop ik niet zo hard meer als gister. Ik heb last van mijn longen ofzo iets en besluit maar een paracetamolletje te nemen om ¨boven¨ te komen. Na 4 uur lopen kwam ik eindelijk aan in het basiskamp en was ik blij dat ik mijn schoenen uit kon trekken en mijn slipppers aan kon doen. De tent opgezet en daarna even wachten op de lunch. Na de lunch nog even wat met elkaar gekletst en toen nog even een uurtje spaans. Na spaans nog even wachten op het avondeten en na het avondeten heb ik iedereen maar even getrakteerd op wat marshmallows. Hier waren ze allemaal erg blij mee. Na de marshmallows nog even genoten van de prachtige sterrenhemel en daarna al snel weer de tent in vertrokken om de volgende morgen weer vroeg op te staan.

2 mei:
Vandaag is dan het moment van de waarheid. Nu gaan we echt naar de top van Roraima. Weer een 4 uur durende wandeling op het programma. En deze is erg pittig. Maar we hebben het gehaald. Wat was ik blij toen we in onze ¨grot¨ aanwaren gekomen. Maar mensen wat was het daar koud op die top. Gelukkig zijn we goed verwent door onze gids met warme soep en heerlijke warme chocolademelk. Na het wandelen/klimmen hebben we niet veel gedaan dan gekletst met elkaar. Een paar spelletjes shithead gespeelt en nog meer gekletst. En na het eten al snel weer naar de tent verdwenen.

3 mei:
Vandaag een wandeling op de planning over de top van Roraima. Eerst ´s morgens genieten van het prachtige uitzicht van de top van Roraima want dat konden we gister niet omdat het te bewolkt was. Na het ontbijt de hikingschoenen weer aan en zijn we gaan lopen. Op onze tocht zijn we echt naar het allerhoogste puntje van Roraima geweest. Daar hebben we natuurlijk even een groepsfoto gemaakt en daarna zijn we doorgelopen naar de kristalvallij, de steen die met een beetje verbeelding op penis lijkt en de ¨jacuzzi´s¨. Na die lange wandeling was ik blij weer terug te zijn want ik was het lopen onderhand een beetje zat. Daarna nog even ¨gedoucht¨en gekletst en na het eten al weer snel richting de tent want morgen gaan we de afdaling inzetten.

4 mei:
Vandaag staat er een 8 uur durende afdaling op de planning. Niet mijn favoriete deel van de trip. Ik heb het niet zo op afdalingen van een berg. Tijdens de eerste 4 uur voor de lunch ga ik dan ook regelmatig door mijn linkervoet en schaaf ik mijn benen aan de stenen. Maarja toch maar doorgaan want je kunt moeilijk boven op de berg blijven staan.
Na de eerste 4 uur ben ik eigenlijk al helemaal kapot en we moeten nog eens 4 uur na de lunch. De lunch was trouwens wel erg lekker. Tomatensoep en arrepa´s. Na de lunch ging de afdaling gelukkig een stukje makkelijker en na nog eens 4 uur lopen was ik blij dat ik in het kamp Rio Tek aankwam. Daar een blikje cola gedronken, gegeten en gaan slapen.

5 mei:
Vandaag het laatste stukje naar Paratäpü. Na 3 uur lopen kwamen we aan. Hier hebben we 1.5 uur moeten wachten op de jeep en toen zijn we door gegaan naar San Fransico. Vanuit San Fransico zijn we doorgegaan naar Santa Elana waar we ons hotel hadden. Even gedoucht en omgekleed en daarna door naar Brazilië om daar te BBQ-en. Nog even gewinkeld voor de BBQ en na de BBQ weer terug naar het hotel waar we gezellig al kletsende en drinken de avond hebben doorgebracht om op 6 mei weer naar huis te gaan.

Maar daar vertel ik een andere keer weer over....

To be continued!!!





  • 09 Mei 2010 - 06:19

    Marieke:

    Hallo Aleida,
    leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen!! 11 mei hebben we een crea avondje van Souburgh bij ons in de serre.Je reisverslagenmap(mails) kunnen we dan gezamenlijk bekijken! met hartelijke groet, Marieke

  • 09 Mei 2010 - 10:33

    Tante Marja:

    He Aleida,
    Wat een avonturen zeg en wat lopen jullie veel!!ppff ik word al moe als ik het lees. nou veel plezier nog he!
    Enne geniet nog even he, want het thuiskomen schiet ook al weer op!
    Dikke X
    Tante Marja en allemaal

  • 09 Mei 2010 - 13:11

    Ciska:

    hoi aleida, wat een verslag zeg zo uitgebreid. Zo krijgen we en goede indruk van wat jullie allemaal meemaken daar in dat verre land. Knappe prestatie dat bergbeklimmen. Ik doe het niet na.nog eventjes in venuzuela en op naar het volgende avontuur. lekker genieten van het strand enz. gr en tot gauw. ciska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Santa Elena

Spaans en Avontuur

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2010

De vuelta en Holanda

23 Mei 2010

Hotel La Parada

19 Mei 2010

Bonaire

14 Mei 2010

Toni Kunchi B&B

11 Mei 2010

We zijn in Curacao!!
Aleida

Actief sinds 12 Jan. 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 23389

Voorgaande reizen:

13 Maart 2010 - 25 Mei 2010

Spaans en Avontuur

Landen bezocht: