La Gran Sabana - Reisverslag uit Santa Elena, Venezuela van Aleida Oskam - WaarBenJij.nu La Gran Sabana - Reisverslag uit Santa Elena, Venezuela van Aleida Oskam - WaarBenJij.nu

La Gran Sabana

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aleida

09 Mei 2010 | Venezuela, Santa Elena

Ola Chico's,

Hier ben ik weer. Levend en wel terug van La Gran Sabana. Wat was dat een te gekke trip zeg. We zijn op zondagmorgen om 4 uur ´s morgens vertrokken met de Jeep naar El Dorado ons eerste kamp voor de aankomende 2 weken. Na een autorit van 11 uur kwamen we aan op een prachtig kamp wat bijna op een camping leek. Maar daarvoor was het net iets te rustig. We hadden een rivier om in te zwemmen. Gratis internetfaciliteit en een heerlijke tent om in te slapen. Beter kan je het voor mij niet bedenken na alle mindere luxe die we hebben gehad in de Delta.

In ons eerste kamp hadden we ook een burg van 15 meter hoog. Waar bijna iedereen van afgesproken is. Ik ook! :D ´t Was wel een beetje pijnlijk maar wel de moeite waard.
Ik had namelijk na de sprong best wel last van m´n deriere en last van oorpijn.

Na een dag daar te verblijven zijn we door gegaan naar ons tweede kamp. Dit was iets minder luxe dan het eerste kamp meer des al niet te min niet onaardig. Hier zijn we twee nachten verbleven en hebben we een wandeling naar een prachtige waterval gemaakt. Voor de rest nog wat uurtjes spaans gehad en gezellig met elkaar gekletst.

Na 2 dagen in ons tweede kamp te zijn verbleven zijn we doorgegaan naar San Fransisco. Dit is tevens de hometown van onze ene gids Lino. Hier zijn we een nachtje verbleven en zijn we gezellig met zijn alle uit eten geweest. Na het uit eten was het tijd voor ons om onze backpack te pakken voor de trip naar Roraima. Niet te veel meenemen want hoe meer wicht hoe zwaarder het word. Ik denk dat ik het voor deze blog maar even hier bij ga houden en voor Roraima een aparte schrijf. Niet getreurd want daar ga ik nu aan werken!!