Terug uit de Orinco Delta - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Aleida Oskam - WaarBenJij.nu Terug uit de Orinco Delta - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Aleida Oskam - WaarBenJij.nu

Terug uit de Orinco Delta

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aleida

08 April 2010 | Venezuela, Puerto La Cruz

Hallo allemaal,

Hier ben ik weer. Levend terug uit de Orinoco Delta. Het was een hele pittig trip maar elke seconde waard. Ik heb mogen genieten van de prachtige wonderen van de natuur. We hebben verschillende dieren gezien waaronder rivierdolfijnen, apen, papagaaien, slangen en kaaimannen. Maar ook spinnen en muggen natuurlijk.
Tja dat zijn ook de dieren die je het meest ziet een waardoor je helemaal lek gestoken wordt. Mijn voeten en enkels zitten helemaal onder de muggen bulten.

We hebben een hoop plezier gehad en er zijn best leuke dingen gebeurd op de trip. We hebben de Warao indianen bezocht. Ik had een hele extreme versie van indianen verwacht maar ze zijn eigenlijk best normaal. Voor zover ik het heb kunnen zien hebben ze niet typische rituelen die ze doen maar ze zijn wel wat anders dan de gemiddelde Venezuelaan. Ik ben natuurlijk 10 dagen vol in de zon geweest dus ik ben aardig wat keren verbrand en heb nu dus een heerlijk kleurtje. Maar goed dat resultaat zullen jullie wel zien als ik weer terug kom.

Tjonge zeg wat gaat de tijd eigenlijk snel. Aanstaande zaterdag zitten we hier alweer 4 weken. Nog 4 weken te gaan en dan gaan we weer weg uit Playa Colorada. Dan door naar Bonaire en Curacao waarschijnlijk. Een dezer dagen even ons vliegticket boeken.

Ik hoor van het thuisfront dat jullie niet zulk heel lekker weer hebben gehad de afgelopen dagen maar dat het wel steeds beter wordt. Volgens mij is het hier nog steeds rond de 35 graden. Gisteravond hebben we onze eerste fixe regenbui gehad. Best even lekker na al dat zon. En het zal me niks vebazen als we vanavond weer een lekkere bui krijgen. Maar dat kan geen kwaad zo kan de natuur weer een beetje opknappen van die droogheid.

Owja we hebben sinds deze week weer een nieuwe groep erbij in het camp. Weer twee nieuwe nederlanders en als het goed is arriveren er vandaag nog een paar. De dutchies nemen Jakera helemaal over. We zijn nu al met een groep van 8 mensen:P

We hebben ook nog een minder fijn bericht. We zullen geen spaans meer krijgen van onze spaanse leraar die wij hadden want door een voorval met een van de studenten is hij voor 2 maanden geschorst. In hoever dit terecht is heb ik geen idee maar het zal vast wel een goede beslissing zijn geweest.
Ik zal hem overigens wel missen want zijn lessen waren altijd erg gezellig. Hopelijk zien we hem nog voor we weg gaan.

Ow en tot onze verrassing zagen wij Andries nog gister. Dat is ook een van de nederlanders die 2 weken bij ons in het kamp heeft vertoefd en eigenlijk zou vertrekken toen wij in de Orinoco zaten maar hij is een weekje langer gebleven dus dat was wel een echte verrassing.

Nou dat was het voorlopig wel weer.
Volgende week gaan we een weekje naar Caripe. Dit is een soort voorbereiding op de Gran Sabana wat trekken door de bergen wordt.

In Caripe zullen we wat hiken en koffieplantages bezoeken.

Nou lieve mensen dat was het wel weer voorlopig.

Signing off,
Aleida


P.s: vergeet niet links onderin in te schrijven met je email dat is vele malen makkelijker dan steeds de site te checken.

  • 09 April 2010 - 21:17

    Marry:

    Hoi, hoi: bij Mariélle las ik dat jullie 170!!
    km gekayakt hebben: dat is van Bles tot....
    Petje af, hoor!
    Ik ben al benieuwd naar het volgende avontuur.
    Mirjam is terug uit Mozambique en roept de hele dag: O, in Afrika is dat anders....
    Tot je volgende bericht xx

  • 10 April 2010 - 22:30

    Ciska:

    hoi aleida ben jij ook zo'n held als marielle met een kaaiman op de foto? of heb jij andere beesten vastgehad? Neem mijn petje ervoor af wat jullie allemaal ondernemen dat verrijkt je leven wel. tot gauw weer het volgende verslag, ben benieuwd. groetjes en geniet van alles om jullie heen. ciska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Puerto La Cruz

Spaans en Avontuur

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2010

De vuelta en Holanda

23 Mei 2010

Hotel La Parada

19 Mei 2010

Bonaire

14 Mei 2010

Toni Kunchi B&B

11 Mei 2010

We zijn in Curacao!!
Aleida

Actief sinds 12 Jan. 2010
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 23384

Voorgaande reizen:

13 Maart 2010 - 25 Mei 2010

Spaans en Avontuur

Landen bezocht: