Isla Margarita - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Aleida Oskam - WaarBenJij.nu Isla Margarita - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Aleida Oskam - WaarBenJij.nu

Isla Margarita

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Aleida

24 April 2010 | Venezuela, Puerto La Cruz

Ola! We zijn weer terug uit het mooie Isla Margarita in het nog steeds zonnige Puerto La Cruz. We hebben twee heerlijke dagen op Isla gehad en hebben ons prima vermaakt.

We zijn donderdagnacht vertrokken naar Isla met de ferry. Onderweg naar Isla toe hebben we vooral geslapen op de ferry. Na ong. 4 uurtjes varen kwamen we aan op Isla Margarita en werden we daar door Jesus opgepikt met de bus om zo naar zijn huis te gaan. Na 45 minuten rijden kwamen we aan in het huis waar wij de komende 2 nachten zouden verblijven. Het was een ruim huis met een goede keuken en een goede douche. Ik geloof dat dit een van de beste onderkomens is geweest in de hele periode dat we nu in Venezuela zitten. Na aankomst zijn we met zijn alle naar de supermarkt gegaan om eten en drinken te halen. Daarna zijn we terug gegaan en is er een deel naar het strand gegaan. Ik ben zelf in het huis gebleven want ik was behoorlijk moe en nog steeds verbrand. (voor de verandering) en heb dus nog even heerlijk 2 uurtjes geslapen.

Als avondeten hebben we besloten om te BBQ-en. Hmm...dat was heerlijk zeg. Echt een zomers gevoel krijg je daar van. ´S avonds is er nog een groepje wezen stappen maar daar had ik echt de puf niet meer voor dus ben ik bijtijds gaan slapen.

De volgende dag zijn we met zijn alle naar het winkelcentrum geweest op Isla. Hier hebben we zo'n 3 uurtjes doorgebracht. Het was vooral een winkelcentrum met een hoop designer winkels. Dus echt goedkoop was het niet. Naja in Bolivar dan in Euro´s blijft het toch niks.

Na het winkelen in het winkelcentrum zijn we nog even naar het strand geweest. Alleen niet zo heel lang want we moesten onze vliegticktets voor Bonaire en Curaçao nog steeds regelen.

Sjonge jonge wat is dat een rompslomp zeg. Maar als het goed is hebben we dan nu eindelijk een vlucht voor die 2 weken.

Na ongeveer nog 2 uur in het internetcafe te hebben gezeten zijn we daarna met zijn alle wezen uit eten bij het restaurantje om de hoek. Voor Davids verjaardag. We hebben hem als cadeautje een handdoek van Barbie gegeven. Dit vond hij toch wel grappig. Het eten ging niet helemaal volgens plan want het was weer eens Chavez tijd (met andere worden geen stroom) dus hebben we uiteindelijk niet eens allemaal kunnen eten.

Na het ¨eten¨ zijn we gaan stappen voor Davids verjaardag. Het was erg gezellig. Heerlijk gedanst en gekletst met een aantal mensen. En toen tegen 3 uur weer naar huis gegaan om toch nog even te slapen voor we om 5 uur weer op moesten staan om naar de Ferry toe te gaan. We zouden eigenlijk om 8 uur vertrekken van Isla maar onze ferry had weer eens vertraging dus werd dat een uurtje later. Op de ferry weer vooral geslapen en nu weer terug in Puerto. Even jullie luitjes daar thuis op de hoogte stellen van hoe onze dagen op Isla Margarita zijn geweest.

Nou dat was het weer.
Liefs,
Aleida

P.S. Morgen vertrekken we naar Gran Sabana dus ga er maar vanuit dat ik hoogstwaarschijnlijk 2 weken even geen contact met jullie heb. Hopelijk tot daarna als we Roraima overleven:P

• 25 April 2010 - 17:27

Ciska:

wat een avontuur zeg. jullie beleven ook van alles hoor. 2 dagen feesten tof hoor, maar jullie zullen wel erg moe zijn. de laatste 2 weken nog op avontuur, geniet van de bergen en de dultuur. tot over 2 weken gr ciska

• 26 April 2010 - 12:12

Marieke V.d. Berg:

Hallo Aleida,
    Weer een spannend reisverslag!
    Hier is het ook lekker weer , maar niet zo zonnig en warm als bij jullie.
    Zaterdag zijn we met 9 vrijwilligers en medewerkers van Souburgh naar de dankdienst en receptie van Marjan Rietveld geweest, ze waren 25 jaar getrouwd!
    Met hartelijke groet, ook namens Souburgh!
    Marieke

• 06 Mei 2010 - 13:14

Marry:

Ik lees net bij Mariëlle dat jullie klimavontuur er op zit: klasse hoor!! Vergeet de spierpijn maar en blijf je herinneren hoe luxe een warme douche is!!
    Veel plezier nog: het zijn unieke weken!

• 07 Mei 2010 - 13:37

Ernestina:

Hoi

We hebben bijna 2 weken zonder internet gezeten, ben dus nu even je berichtjes aan het lezen!!Wat een belevenissen, geweldig!!
    Geniet er lekker van!!

Lieve groet van ons allemaal.